Tuesday, July 17, 2007

Don't Worry, Be Happy

راستش باید اعتراف کنم در مورد موسیقی دارای مشرب وسیعی هستم ، هر چند از این موضوع متاسف نیستم
مثلا از "جان جهان" آقای شجریان همان اندازه لذت می برم که از" رقص بهار" آقای روحانی . شنیدن "خونه عشق" خانم هلن را دوست دارم هم چنان که" آکروپولیس" یانی - بخش هایی مثل نوستالژیا و ...- را ، با آهنگ فیلم های پاپیون یا آخرین موهیکان عشق می کنم و در همین حال بخشی از سنفونی 5 بتهوون - که وسط هایش است ، نزدیک به آخرش - شیدایم می کند
حتی از بعضی آهنگ های هندی لذت می برم و در عین حال کارمینابورانای کارل اورف را می پسندم ، از "هوای حوا" مرحوم عبدالهی خوشم می آید و هنوز که هنوز است با شنیدن آهنگ یکی از ترانه های خانم گوگوش - همانی که میگفت : میگفتی بی تو هیچم ، با من بمون همیشه - نا خودآگاه زمزمه اش بر لبم جاری می شود
باز باید اعتراف کنم در عوض ، بعضی کارهای بزرگ موسیقی بدلم نمی نشیند که البته اطمینان دارم دلیلش حتما عدم تعلیم و تعلم این سلیقه ی موسیقیایی بنده است
راستش را بگویم دوست دارم بدون پیش داوری موسیقی بشنوم ، به همین خاطر ممکن است نتوانم کاری از اساتید را تا آخر تحمل کنم در عین حال ترانه ای مثل " دردت به جونم ای یار ، عاشق شدم من انگار - فکر هوس ندارم ، هوای عشقه در کار" آقای بیژن مرتضوی یا " تو قبله گاه منی" آقای امید را چندین و چند بار گوش کنم
اضافه شود شور امیراف و یک نغمه ی روسی زیبا که فکرکنم نامش کاتیوشا یا کاتیوشکا است و غمت در نهانخانه ی دل نشیند - البته ورژن قدیمی و اصلی اش - وآهنگ کریستف کلمب ونجلیز و محمد رسول الله موریس ژار و ...خلاصه ی کلام ، آش هفت جوشی است برای خودش
***
یکی از ترانه هایی که خیلی دوست دارم و زمانی که پخش میشد - حدود هجده نوزده سال پیش - مرتب پیچ تنظیم رادیوها را میچرخاندم تا به اتفاق دوستان آن را بشنویم ، آوازی است که میخواهم در این پست برایتان بگذارم . خواننده اش آقای بابی مک فرین است که آن را در سال 1988 خوانده و ظاهرا در سال 1989 برنده ی جایزه ی گرمی شده که مشابه اسکار است در موسیقی
متن شعرش از این قرار است
Here's a little song I wrote
You might want to sing it note for note
Don't Worry — Be Happy
In every life we have some trouble
But when you worry you make it Double
Don't Worry — Be Happy
Ain't got no place to lay your head,
somebody came and took your bed
Don't Worry, Be Happy
The landlord say your rent is late,
he may have to litigate
Don't Worry — Be Happy
Ain't got not cash, ain't got no style,
ain't got no gal to make you smile
Don't Worry — Be Happy
Cause when you worry your face will frown
and that will bring everybody down
Don't Worry — Be Happy
این هم یک فلش که بنظرم با مزه آمد
حالا خود ترانه

 
300 the movie